In order to keep a promise he made to his wife, Zhu Zhi Gen prepares to return with his wife's caged bird, the sole companion of her final years, to her native village where he'll set the bird free. He'd decided to make this trip alone, but Ren Xing, his granddaughter, a spoiled little city girl, is forced to go with him. During this journey to the outer reaches of traditional China and through magnificent landscapes, these two people who share nothing in common open up to each other, sharing memories and adventures. Ren Xing will discover new values, particularly those related to the heart. The film was mainly shot in Beijing and in Guangxi, in Yangshuo, Guilin City, and nearby Sanjiang Dong Autonomous County.