Hansjörg is a rubbish inspector. He fastidiously ensures that everyone abides by the rules and is currently in pursuit of an unidentified transgressor who has been disposing garbage bags illegally for weeks. Hansjörg is secretly in love with Lily, but his life is turned completely upside down when he discovers that the culprit is Lily’s daughter Emma. He issues Lily a fine and begins to court her, but to no avail. Hansjörg has no idea that Emma has broken the law out of sheer necessity because her mother Lily is a compulsive hoarder, with tons of rubbish and junk in her home.