Fiddlesticks takes place in a small, ordinary town somewhere in Europe, a place that is so mediocre that it has become the stronghold for all kinds of market research. The consequence of this is that old people are put in nursing homes in order to keep down the average age of the inhabitants. But the children don't want to be used as guinea pigs and decide to take action...