To break away from the suffocating morality of village life Muriel flees to a job at the city museum and rents a room at Laura's house. Laura is everything Muriel would want to be: indipendent, sensual and adventurous. Muriel develops a crush on Oskar, Laura's ex boy-friend but her insecurities ensnare her in a web of white lies...