Nine-year old Andreas Decker is the new kid in town. He tells his class that he has lived all over the world on account of his parents being top scientific researchers. Yet classmate Vero finds Andreas's workaholic parents really weird. She suggests to spy on them. When Andreas overhears their conversation about conquering the world and becoming leaders, there can only be one conclusion for the baffled children: Andreas's parents are aliens!