"You will surely have wondered how an unimportant little clerk became an important drug wholesaler? Very simply. One step at a time". (H. Verkamen)
Two detectives interrogate a retailer called Hubert Verkamen in a Brussels police station. He is suspected of the brutal murder of an entire family. The police officers are convinced that Verkamen is a notorious drug trafficker whom they have never managed to catch red-handed. Verkamen denies the charges but decides to play along with them and thus begins a sophisticated game of cat-and-mouse during which Verkamen pretends to become the criminal they think he is.