In mid 1944, the Second World War is coming to an end. Warsaw is still occupied by the Nazis. Young people are tired of suffering. They are hungry for a new life and they want it now. The urge to rebel against the occupiers is overwhelming. Their voice needs to be heard. On the 1st of August, unarmed citizens start an uprising that lasts 63 days and brings an apocalypse upon the city.