Mary Bee Cuddy, 31, lives a solitary existence in a God-fearing mid-western town. She is designated by members of her church to take back East three women who have lost their minds. On the way from Nebraska to Iowa, where those women will at last find refuge, Mary Bee saves the life of Briggs, a claim-jumper and outlaw. He agrees to help in her mission through snowstorms and perilous encounters with settlers, Indians and the harshness of the Frontier territory.