1920s Germany. Two sisters aged six years, no sooner see their remaining parent buried when they are torn apart. Lotte goes to live with her upper middle class Dutch aunt in Holland, Anna to work as a farm hand on her German uncle's rural farm. The World War II impacts each of their lives and finally in old age they meet again.