Spain. A group of Africans dare the perilous journey to Germany. But their path to the promised land and a better life is strewn with obstacles. In Africa, the name "Anansi" means spider, an ancient mythical character that represents the survival strategies of a people who secure a future for themselves in spite of the most repulsive conditions.