Brigitte and Xavier farm cattle in Normandy. Brigitte's a dreamer, with her head in the clouds, whereas Xavier's feet are firmly on the ground and his main focus is his work. Now that their children have left home, the couple's routine life increasingly weighs Brigitte down. One day, in a moment's madness, she leaves the fields behind and heads for Paris. Xavier then realizes that he is perhaps going to lose her. Will they manage to get back together? And how does one reinvent oneself after so many years? To regain your wife's affections, you sometimes have to take a crooked path.