By the end of vacation, 16-year-old Laura is bored off her rocker. Only an offer to spend a few days visiting a peat bog rouse her from her lethargy. At first she’s none too thrilled by the lushness of nature, nor in like manner by Joseph, the rather roughneck leader of the adventure. The unconventional lover of pipe tobacco gradually piques Laura’s interest, and it seems like the attraction is mutual. First love can come unexpectedly and in a rather nontraditional form.