"No one is born a neo-Nazi" is the premise of a film set in East Berlin in the five years that preceded the fall of the Wall. Two teen rebels, the shy Heiko and fearless Tommy are jailed for political reasons. After serving their time, Tommy comes out as a confirmed neo-Nazi and the violence that Heike was subjected to soon pursuades him to join his friend. However the death of a girl during a running battle between squatters and their opponents causes a sea-change in Tommy.