Canada. Julie and Henry, a Jewish scientist, are married with twins, Nicole and Nicholas. One fateful day, Julie surprises Henry in the company of another woman. Setting aside her hurt and disappointment, Julie decides to keep her family together, but is forced to draw on all her resources after Nicholas is diagnosed with a serious illness. The indomitable Julie manages to find both a cure for her son, and a new love for herself.