Alfonso is a mature and contrary man, who comes from a wealthy family. He has distanced himself from those closest to him, moving to the countryside in order to live off his organic crops, keeping in line with his nonconformist political views. Following the birth of his grandson, a desire stirs within him: to take the young boy under his wing and instil within him his own set of principles that are far from the dominant materialism. But theory is one thing, and it doesn’t always match up with reality.