Based on a play by Dario Fo, this parable about the evolution of Western civilisation is set in 1550. Our hero is Johan, a curious young man who spends his life travelling between Venice and Seville. After a gypsy woman Johan met in Venice is accused of witchcraft, he is forced to travell to the Americas where he meets the Indio population. They teach him the importance of their beliefs while Johan teaches them to fight the Conquistadores.