It is 1991, the early days of the war, and the under-equipped and undermanned Croatian forces are taking heavy blows from the Yugoslav army, Serbian volunteers and paramilitary troops. A unit of 20 mostly inexperienced soldiers from Bjelovar arrive to strengthen the positions in the city of Pakrac. They want to turn the situation around and attack instead of defending, so they take an armored vehicle and enter the village of Kusonje, a supposed Serbian stronghold that appears to be empty. But it's actually a trap and the enemy forces them to barricade themselves in a house where they will spend the rest of the film, getting killed one by one. At the same time a group of more experienced soldiers from the headquarters in Pakrac is trying to reach them in order to help them to get out.