When the Croatian War of Independence ended, the villages of Bosnian Croats have been destroyed, and the refugees were re-housed in the homes of Croatian Serbs who had left Croatia. Now however, the Serbian owners are returning, and the Croatian residents face an uncertain future. Anger and hostility arise. Intolerance towards the returning Serbs lurks around every corner and they are welcomed with gunfire from AK-47s. Somewhere in this atmosphere of terror, an old man called Jozo, a Bosnian Croat, disappears without a trace. The police officer Filip, who also lives in a Serbian house, is entrusted with the case. Everyone believes that a returning Serb has murdered Jozo, but Filip launches a detailed investigation, determined to be unbiased and fair, even though he has his own ghosts from the past to deal with.