Filmed in Buenos Aires, Rosario and Barcelona with a screenplay by former Argentinian footballer Argentina Jorge Valdano, who is also the narrator, Messi mixes reconstructions played by actors, archive material and interviews with former footballers and trainers like César Luis Menotti, Diego Armando Maradona and Johan Cruyff, Argentinian and Spanish journalists, footballers such as Mascherano, Pinto, Iniesta and Piqué, Johann Cruyff, the endocrinologist who treated him for his growth disorder and Barcelona Football Club managers.