Pudsey the Dog: The Movie follows cheeky London stray dog, Pudsey, who is quite happy being a lone ranger, looking out for number one, until he meets siblings Molly, George and Tommy. After losing their father, their mother Gail is moving the family to the sleepy village of Chuffington and Pudsey tags along, to the dismay of their landlord, Mr. Thorne, and his cat Faustus. As Pudsey starts to settle in with the family and realize what he was missing when he was alone, he stumbles across Thorne's evil plan and he determines to save them and the whole village.