With its four variations on the theme of "absence", The Lack is a film starring six female characters: six women immersed in a silent and primitive natural environment, who undertake a journey of self-discovery in a sublime, mysterious setting. They experience abandonment, separation, courage and exertion and, through this inner voyage, try to put the broken pieces back together and fill the emptiness in their lives.