After September 11th 2001 in Germany: They meet casually, more or less by chance, and return to their everyday lives. The eight figures in September come from different worlds, linked by one thing: they are all at the mercy of their conflicting emotions, their absolute inner turmoil reflected in, at times, unpredictable behaviour. The film offers a series of snapshots, not a key to a new way of life. It sheds light on a particular slice of time, the immediacy and synchronicity of events and their impact on individuals.