After his wife dies, Peppino finds himself faced with the problem of his son Angelo who, despite being 35 years old, still lives at home, without a job or a steady girlfriend. Angelo spends his days in a shabby bar in the suburbs, living a waking dream of the most banal existence imaginable. Peppino feels he has not much time left and tries to get closer to his son, pushing him to get a grip on his life. In a desolate, gray winter, their different solitudes are echoed by the liturgical monotony of the radio and its constant news bulletins about the crisis in the economy, set to continue for the foreseeable future.