Songs from the North tries to understand, on their own terms, the phychology and popular imaginary of the North Korean people and the political ideology of absolute love which continues to drive the nation towards its uncertain future. To look closely and objectively at North Korea, a country that challenges our most fundamental assumptions about the human condition, is ultimately to question the meaning of freedom, love and patriotism.