The most dangerous volcano in Europe, long overdue for an explosion and with over a million people at its foot: Mount Vesuvius, on the Gulf of Naples. The stories of 5 spirited yet fatalistic Vesuvians reveal a Mediterranean approach to the often difficult relationship between humankind and Nature.