Eyad, who grew up in an Arab town in Israel, is given the chance to go to a prestigious Jewish boarding school in Jerusalem. The first and only Arab to be accepted there, he desperately tries to fit in with his Jewish schoolmates and Israeli society. Soon, Eyad develops a friendship with Jonathan, a boy suffering from muscular dystrophy, and gradually becomes part of his family. Being an outsider, Eyad wants to belong, even if he doesn’t exactly know to whom or to what. After falling in love with Naomi, a Jewish girl, he has to leave school when their relationship is uncovered and he discovers that he will have to sacrifice his identity in order to be accepted. Faced with a choice, Eyad will have to make a decision that will change his life forever.