Paris 1995. A wave of public transport strikes paralyse the city in November and December. Laure decides to go and stay with her fiancé, François, a doctor. While stuck in traffic, she decides to give a lift to a hitchhiker. They are immediately attracted to each other and decide to spend the night together.