Based on the book of the same name by Enrico Deaglio, Felice Farina it narrates, with a mix of fiction and real footage, thirty years of Italian history, from the kidnapping and assassination of Aldo Moro up to the present day, through the memories of a labourer, a trade unionist and a clerk who occupy the top of a tower while the factory they work in gets set to shut down because of the economic crisis.