Detectives and best friends Andreas and Simon lead vastly different lives. Andreas has settled down with his beautiful wife and son while Simon, recently divorced, spends most of his waking hours getting drunk at the local strip club. But all that changes when the two of them are called out to a domestic dispute between a junkie couple, caught in a vicious cycle of violence and drugs. It all looks very routine - until Andreas finds the couple's neglected infant son, crying and hungry. The usually collected policeman finds himself confronted with his own powerlessness and is shaken to his core. One night he steals the baby. As Andreas slowly loses his grip on justice, it is suddenly up to the unruly Simon to restore the balance between right and wrong.