Jude is an American, Mina an Italian. They meet by chance in New York City. After a whirlwind romance, they get married and she becomes pregnant. A brand new life begins for both of them. Since the early months of pregnancy Mina is convinced that her child will be special; it is her mother instinct that tells her so. This child must be protected from all the pollution of the outside world and, to respect his nature, his purity must also be preserved. For the sake of his love for Mina, Jude plays along with her, until he reaches the point where he has to face a terrible truth: his son is not growing, and his life is in danger. Jude must act quickly. A covert battle of suspicions and resentments begins between Jude and Mina, leading to a desperate search for a solution in which everyone’s motive gets blurred.