The death of a man who has never resigned. Counting the last day of Pier Paolo Pasolini, November 2, 1975. In Rome, he contact his lover, a young prostitute with whom he agrees to a meeting with other "street boys" for the next evening. Meanwhile, his family warned him: he must stop writing inflammatory articles against the government, it's too dangerous. But Pasolini wants to denounce injustice, what it costs.