A gunsmith and shooting instructor at the Police Nationale, Vincent Milès is a combat shooting expert. Only 25 years old, his skills are envied by crack shots worldwide, but his steadfast refusal to join a specialized field squad bewilders all his colleagues. His destiny takes a whole different turn the day he encounters Milo Cardena, a disturbed cop, who drags him into an uncontrollable spiral of violence, putting Vincent at the center of a series of armed hold-ups, murders, and a ferocious police war opposing his patron, Captain Chavez, from the elite special police unit of the Interior Ministry, with his mentor Captain Denard of the anti-gang squad. Caught in the trap of a genuine powder keg, Vincent has no other choice but to join the dark side to survive...