In the Basement seeks to depict Austrians’ relationships with their basements and to define the specificities of Austrian basements – and if in fact such specificities exist. A filmic exploration of the daily lives of Austrian basements, the film will both unearth answers and throw up new questions, thereby shedding light on the hidden underground.