The Boxtrolls, a community of quirky, mischievous creatures who have lovingly raised an orphaned human boy named Eggs in the amazing cavernous home they've built beneath the streets of Cheesebridge. When the town's villain, Archibald Snatcher, comes up with a plot to get rid of the Boxtrolls, Eggs decides to venture above ground, "into the light," where he meets and teams up with fabulously feisty Winnifred. Together, they devise a daring plan to save Eggs' family.