The Market is a ‘historic’ film in ‘costume’, set in the warm summer of 2011, two years ago, in the midst of the powerful Berlusconian reign. The life of a simple and ordinary corner market is overturned by the news that the local authorities are closing down the market. The only political help they can get is from a section of the PD (democratic party) whose headquarters are just down the road from the market who have been separated from the market and from the world, for years, by a cement wall erected when works were being done on the underground. From that moment onwards the market will live through a unique, strange, comic and dramatic day in which everything is consumed and everything becomes a satirical paradigm symbolizing Italy’s recent history.