1929. Music teacher Paul Leinert receives an unexpected letter from his friend Otto Schiffmann, a young and talented composer who has moved away from Berlin after a failed marriage. The letter is an invitation for Paul to come and visit Otto in his forest cabin - and to get to know his new work, a long-awaited symphony. Taking his wife Anna and his colleague Willi along with him, the three find Otto’s cabin, but their host is nowhere to be seen. As they go looking for him the next day, Paul notices something odd about the local birds' singing...