"Viva la libertà!" Alone in a secluded mansion, Giacomo Casanova cries out then collapses. When the mysterious and beautiful writer, Elisa van der Recke, comes to visit, it breathes new life into the old man. A movie that captures the myth of the greatest seducer of all times, Casanova. His story is told both through fiction and on-stage performances that unravel the tale of his adventures, his passions, and ultimately his fear of death.