Two adolescents disappear from a town deep in the Guadalquivir wetlands. Two detectives are sent from Madrid; both use very different methods and are not precisely going through the best moment in their professional careers. A strike threatens the rice harvest and complicates the investigations of the two policemen, pressed to solve the case as quickly as possible. What they do however discover is evidence that many more youngsters have disappeared and that there is another source of wealth: drug trafficking.