Sofia, 35, lives in Valdivia. She's beautiful and vegan. She has two kids she loves, but still everything seems to go wrong. In need of peace since her recent separation from her husband, she decides to take a reversed veil of silence: no more cell phone, TV, Internet or reading for a year. But peace doesn't occur. Following her example, her father leaves her mother. Her nasty sister comes back to Chile. Her kids become obsessed by meat. And Sofia discovers a disturbing secret about her dad.