For as long as Arami can remember, her mother suffers from epilepsy and Parkinsonís disease. As the only child of an absent father, Arami had to be responsible for herself and her mother at a very young age, what proved to be a very demanding situation. Then, several years ago, she could somehow cut the cord, as she found her own happiness in Switzerland, where she is living with her partner Patrick. Her mother is still living in Paraguay and Julia, an untrained help, cares for her around the clock for a modest salary. However, her motherís health is increasingly deteriorating. Julia can no longer cope with the situation and wants to quit her job. Since no one except Arami can look after her mother, she has to return to Paraguay. Will she be able to find a solution for her mother in a country, where the caretaking of the elderly is mainly up to their relatives? And if so, should she give up her happiness in Europe and go back to her mother? El tiempo nublado is a supremely personal film about a universal issue, we all have to face: What are we going to do with our parents, once they are old and ill?