Los Angeles, autumn 2001. Two weeks after the attack on America the German composer Valentin Reiner receives a letter from his ex-wife Anna, who now lives in Los Angeles with their 18-year-old son Stefan. In her letter, Anna asks Valentin to come and help her with their son that is engaged to Leila, a young Muslim woman from Palestine...