Italy in the 1960s. Romano and Rosa, decide to leave their home and move to Germany wherw they open the first pizza parlor of the neighborhood. While Romano is soon completely wrapped up in his role as restaurant owner, Rosa, even after many years, continues to suffer from incurable homesickness.