We're in the middle of a heat-wave in Fenland, England. Goob Taylor has spent each of his sixteen summers helping Mum run the transport cafe and harvest the surrounding pumpkin fields. When Mum shacks up with swarthy stock-car driving supremo and ladies' man Gene Womack, Goob becomes an unwelcome side thought. However Goob's world turns when exotic pumpkin picker Eva arrives. Fuelled by her flirtatious comments, Goob dreams of better things.