The film begins the day after the presidential elections of June 2009, widely considered to have been rigged by the authorities. A group of young demonstrators, desperate to escape the truncheons of the police, seek temporary refuge and bang on the door of an apartment. Ali, a well-to-do middle-aged man, offers them water and safety. After the demonstrations leave, one of them, a young woman, returns to retrieve her cellphone. The conversations that follow, as a relationship between them slowly grows, are marked by generational differences and strife. Ali has fought all these battles himself, years ago, and has now withdrawn into his home, refusing to take part in what is going on outside. Sarah, on the other hand, is fully committed to change.