Adapted from Kafka's 1923 short story Der Bau, and using much of the author's original language, this is a film about loneliness, paranoia and abject isolation. A seemingly successful business man moves with his beautiful family into a shiny, new apartment block, but as the building starts to disintegrate around him and the terrifying dangers of the outside world threaten to encroach, it soon becomes clear that with this family, all is not as it first appeared.