After an accident, Pierre, in his sixties, finds himself stuck in bed with a leg in plaster. A misanthrope with a strong personality dreaming of silence and solitude, he now finds himself surrounded by people. He's powerless to stop the daily waltz of doctors, nurses, hospital staff, and his nearest and dearest, including his brother Hervé, who cluster at his bedside. These encounters, some amusing, some moving, make Pierre reconsider some of his prejudices and make him look at other people in a different way. Against all expectations, his stay in the hospital ends up being a kind of rebirth...