Bombs, war, angry bearded men, shrouded sobbing women, shattered cities: Iraq, as seen through the eyes of the western media these days. These images are juxtaposed with those from the fifties and seventies: films with frivolous music, unveiled women who study; elegantly dressed men in Bagdad, a modern city. How did it come to this? Film director Samir tells the story of his globalised middle-class Iraqi family, scattered between Auckland, Moscow, Paris, London and Buffalo, New York.