Using elusive measures Herr Lehmann has successfully ignored the demands of parents, landlord, neighbours and women for years. Now, in the year 1989, he lives pretty much trouble-free in Berlin, when he's not in the nearest bar. But then, out of the blue, one unexpected annoyance after the other disrupts the routine of his beloved daily grind...