Maya the Bee features our heroine and her friend Willy saving their hive from the greedy queen’s advisor and ending the long-term hostility between bees and hornets. With her desire to be free and experience the world on her own terms as strong as ever, Maya refuses to follow the rules of the hive, one of which is not to trust the hornets that live beyond the meadow. When, however, the Royal Jelly is stolen, the hornets are blamed and Maya is thought to be their accomplice. No one believes or stands by her, except for her good-natured and best friend Willy. A long and eventful journey to the hornets’ hive, encountering new and interesting characters on the way, sees Maya and Willy discovering the true culprit and a happy end for all.