The tragedy and comedy in Carlos' life begins, grows and ends like the tragedy and comedy of Portugal. In the company of his close friend, Joao da Ega, allegedly a brilliant writer, Carlos, with his idle existence as an aristocratic doctor, spends his time to enjoying friends and lovers. Until he falls in love. She is a new character in this revolutionary novel. It's a vertiginous passion that goes beyond that past gloominess to reach a new and darker abyss, incest.